مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 18:352023-10-07پزشكي

فارس من| چالش کمبود پزشک خانم در مراکز سونوگرافی دولتی


در بیشتر مراکز و بیمارستان های دولتی و تأمین اجتماعی برای انجام سونوگرافی و رادیولوژی بانوی متخصص خانم وجود ندارد و این معضل موجب تحمل استرس بیش تر برای بانوان شده است.

- گروه زندگی: وقتی یک خانم متوجه می شود که قرار است چند ماه دیگر مادر شود، سر از پا نمی شناسد و برای لحظه ای که فرزندش را در آغوش بگیرد ثانیه ها، دقایق، ساعت ها، هفته ها و حتی ماه ها را می شمرد.

اما در کنار آن لزوم مراجعه پزشک و انجام سونوگرافی پیش روی او است، اما وقتی با هزینه های سنگین سونوگرافی مراکز خصوصی روبرو می شود، راهش را به سمت مراکز دولتی کج می کند و دلش خوش است با توجه به تبلیغ های فرزندآوری همه خدمات پزشکی مرتبط در مراکز دولتی فراروی او است.

حال وقتی گذرش به بخش سونوگرافی می افتد تازه متوجه می شود ای دل غافل! دکتر خانم ندارند.

برای همین پویشی با عنوان سونوگرافی و رادیولوژی بانوان توسط خانم انجام شود در سامانه فارس من از سوی زهرا خانزاده ثبت شده است تا مگر این کمبود حضور خانم های دکتر سونوگرافی در مراکز دولتی به گوش مسؤولان برسد: در بیشتر مراکز و بیمارستان های دولتی و تأمین اجتماعی برای انجام سونوگرافی و رادیولوژی بانوان متخصص خانم وجود ندارد و با توجه به نیاز و ضرورت حفظ حریم شخصی خانم ها و مشکلات این عزیزان مخصوصاً در زمینه بارداری و ناباروری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| چالش کمبود پزشک خانم در مراکز سونوگرافی دولتی

فارس من| چالش کمبود پزشک خانم در مراکز سونوگرافی دولتی